Jumaat, 18 April 2014

R O S E itu D I A

hadirnya bagaikan bunga ros indah
bagaimana ingin aku katakan?
yang terdetik dihatiku itu lah penyeri aku
wangian semerbak harum
tetapi penuh berduri
menyakitkan tapi penuh rasa kecintaan
adakah ia akan layu?
layu
gugur
pergi meninggalkan aku
yang masih memerlukan itu
adakah itu ros aku?
hadirnya kamu membuka pintu hati aku
mengajarkan aku segala kepahitan yang terpendam menjadi madu yang paling manis didunia
mungkin aku seorang yang mudah mendekati seseorang
tetapi ini suatu perasaan yang amat berbeza yang tidak mudah untuk aku ungkapkan
datangnya tiba-tiba
adakah perginya tiba-tiba?
apakah ini semua?
perjalanan hidup mencari sesuatu
yang tidak pernah aku temui
hanya harapan demi harapan yang hadir
mungkin aku juga bertepuk sebelah tangan
tanpa aku sedari itu aku yang lakukan
bagaimana untuk aku lepaskan sesuatu yang lalu?
yang telah lama sebati dalam diri aku?
di anggap cinta tapi rasa nya tepu?
cinta yang tidak mampu dibawa kemana-mana
andai kamu juga punya rasa cinta
cinta kamu ingi ke syurga
pimpin lah aku bersama kamu
aku rela mendampingi kamu
meninggalkan yang lalu
andai diberi peluang
akan aku sambut cinta kamu
tetapi ini juga ilusi
ilusi aku sendiri
mungkin aku hanya bermimpi
ini hanya mimpi
mimpi....
mimpi......
-nur

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blacy Smiley - Haha Bucktooth